Mijn professionele ervaringenIn 2010 heb ik Jacobs-IMC opgericht. Mijn eerste opdracht heb ik uitgevoerd voor Claever. Het betrof een opdracht in het kader van bestrijden en vermijden van graffiti op treinen. Mijn tweede opdrachtgever was Stedin (de netbeheerder van Eneco). Voor Stedin ben ik kwartiermaker en aansluitend hoofd geweest van de afdeling kwaliteit binnen Realisatie. Daarnaast ben ik ad interim hoofd Realisatie van de regio Noord geweest.Stedin is een zogenaamde magere netbeheerder. De afdeling Realisatie zet de vereiste werkzaamheden weg in de markt en voert op afstand regie over deze processen. Als hoofd kwaliteit hield ik me bezig met het structureren van de kwaliteitsborgingsprocessen en het ingericht krijgen van kwaliteitsborging bij de werken van onze aannemers. NedTrain (het oude NS materieel) was mijn derde klant. Bij NedTrain ben ik aan de slag geweest als Quality engineer bij het project Materieel Noord Zuid corridor. Dat project was een high profile project bij de NS en hield zich voornamelijk bezig met 'nieuwe' vervoerproducten die de NS in de nasleep van de Fyra op het HSL traject aangeboden werden. Ik ben mijn professionele loopbaan begonnen bij defensie waar ik een aantal jaar bij de Koninklijke Marine gewerkt heb als beroepsmilitair in de technische sector. Na mijn diensttijd heb ik ruim 4 jaar bij de Amercentrale in Geertruidenberg gewerkt.In de jaren 90 ben ik overgestapt naar het commerciële bedrijfsleven en in dienst getreden bij KEYSTONE Breda (later Tyco Valves – Pentair valves & controles). Na een aantal jaar hoofd van de kwaliteitsafdeling te zijn geweest, ben ik operations manager geworden. Keystone was een succesvolle en uiterst commerciële beursgenoteerde Amerikaanse onderneming die afsluiters (vlinderkleppen) produceerde. Na jaren (semi)overheid was dat wel even wennen in deze scherpe commerciële omgeving. Bijzonder prettig waren vooral de dynamiek en de mogelijkheden voor initiatieven. Eind jaren 90 heb ik als manager maintenance & repair gewerkt in de grootste friet- en aardappelvlokken producerende fabriek van Europa: Lamb-Weston/Meijer in Kruiningen. Het bedrijf was rond de millenniumwissel intensief bezig met een expansie- en professionaliseringsproject, waardoor er naast de hoge eisen aan de beschikbaarheid veel bijzondere omstandigheden waren. Zo hebben we in die tijd één van de drie productielijnen compleet vervangen terwijl de rest van de fabriek 'gewoon' doordraaide. Die bijzondere situatie en de specifieke vereisten van de food business met haar strenge hygiëne en HACCP, maakte deze job extra uitdagend.Van de foodsector ben ik overgestapt naar automotive. Bij VDL-Steelweld in Breda heb ik bijna twee jaar gewerkt als manager planning & control. Deze producent van productieautomatiseringsproducten had een veelvoud van projecten uit de automobielindustrie onder zijn hoede. Automotive is een markt die zich kenmerkt door hevige concurrentie, strakke planning en dominante spelers, maar ook door 'sexy' projecten. In 2001 ben ik bij NedTrain, het oude NS materieel, in Tilburg gaan werken als plantmanager van de componentenwerkplaats. In de werkplaats Tilburg werden jaarlijks een kleine 90.000 technische onderdelen uit treinen onderhouden, gerepareerd of gereviseerd. Het bedrijf dat uit een overheidsstructuur kwam, moest marktconform gemaakt worden en een grote bijdrage gaan leveren aan het verbeteren van de beschikbaarheid van de treinen. Het laatste dat ik als plantmanager in Tilburg heb mogen doen was het vorm en inhoud geven aan de nieuw te bouwen fabriek in Loven. In november 2012 is deze feestelijk in bedrijf genomen. De laatste 6 maanden van mijn dienstbetrekking bij NedTrain was ik plantmanager bij NedTrain Ematech in Utrecht waar ik een kleine reorganisatie doorgevoerd heb. |
||
Webdesign: Bits & Webs |
||